Upisi: Primjena mindfulnessa u obrazovanju

PROGRAM STRUČNOG USAVRŠAVANJA ZA UČITELJE, NASTAVNIKE I STRUČNE SURADNIKE U ŠKOLAMA

Mindfulness se sve više primjenjuje u školama i drugim obrazovnim centrima u Hrvatskoj, a kako bi podržali ovaj razvoj, Mindfulness Hrvatska u razdoblju 2023. – 2024. pokreće novi mindfulness edukacijski program za sve koji rade u obrazovanju pod nazivom: „Primjena mindulnessa u obrazovanju”.

U 3 koraka, program „Primjena mindfulnessa u obrazovanju” pruža uvod u mindfulness uključujući razvoj osobne prakse, dubinsko istraživanje mindfulnessa u obrazovanju te podršku i mentorstvo.

‘Primjena mindfulness-a u obrazovanju’ je program stručnog usavršavanja za učitelje, nastavnike i stručne suradnike koji sudjeluju u procesu obrazovanja. Ovaj praktični tečaj ‘primjene mindfulnessa’ osmislila je i provodi udruga Mindfulness Hrvatska sa sjedištem u Zagrebu, koja podučava i promiče sekularnu praksu mindfulnessa. Nastava se izvodi na hrvatskom i, po potrebi, na engleskom jeziku.

Kad se promatra holistički, obrazovanje ispunjava niz područja potreba i razvoja, uključujući mentalno zdravlje, meta-kogniciju (učenje o učenju) te socijalno i emocionalno učenje i razvoj. Kao odgovor na prisutne izazove, socijalno i emocionalno učenje (SEL) je u mnogim obrazovnim sustavima postalo sastavni dio nastavnog plana i programa. SEL omogućuje djeci i mladima da „…razviju zdrave identitete, upravljaju emocijama i postignu osobne i zajedničke ciljeve, osjećaju i pokazuju empatiju prema drugima, uspostavljaju i održavaju podržavajuće odnose te donose odgovorne i brižne odluke” (CASEL). Socijalne i emocionalne vještine ujedno su važne u razvoju životnih vještina, koje je OECD opisao kao ‘pet velikih domena’: izvedba zadataka, emocionalna regulacija, suradnja, otvorenost, interakcija s drugima i složene vještine (kritičko mišljenje, metakognicija, samoučinkovitost).

Doslovno sve što doživljavamo uključuje um. Mindfulness i trening uma su stoga ključni dio razvoja svih obrazovnih ishoda i nužni u razvoju neophodnih vještina i atributa učenja, kao što su emocionalna regulacija, sposobnost održavanja pažnje, znatiželja te suosjećanje prema sebi i drugima. Mindfulness je također važan vid održavanja dobrobiti djelatnika u obrazovanju te doprinosi razvoju učinkovitosti profesionalnog rada.

Uspješna i održiva primjena mindfulnessa u obrazovanju gotovo uvijek počinje predanošću, entuzijazmom i energijom učitelja, nastavnika ili drugog obrazovnog djelatnika, poput psihologa ili pedagoga. Iz tog razloga, tečaj počinje osobnim, iskustvenim treningom mindfulnessa (korak 1 na dolje prikazanom dijagramu). Očekujemo da će polaznici „Primjene mindfulness-a u obrazovanju“, osim želje za osobnim razvojem, imati poseban interes za primjenu mindfulnessa u obrazovanju. Stoga u drugom koraku našeg tečaja istražujemo dobrobiti mindfulnessa za djecu, mlade i odrasle u obrazovanju. Korak 3 prilika je za razmišljanje o učinku vlastite prakse mindfulnessa ili za provedbu i evaluaciju mindfulness intervencije ili inicijative manjeg opsega, uz podršku i vodstvo kvalificiranog i iskusnog mentora.

Tri elementa programa polažu se jedan za drugim. Iako je predviđeno da se elementi pohađaju u kontinuitetu, moguće je nakon prvog koraka izaći te se naknadno ponovno pridružiti i završiti program. Nakon završetka sva 3 koraka dobit ćete potvrdu o završenom programu “Primjena mindfulnessa u obrazovanju”.

Zašto sudjelovati?

Sudjelovanje vam pruža priliku da…

– naučite o mindfulnessu i razvijete vlastiti praksu mindfulnessa

– razumijete dimenzije i ključne aspekte mindfulnessa u obrazovanju

– istražite kako prakticiranje mindfulnessa utječe na poučavanje

– istražite svjesno učenje

– razmotrite kako kao edukator možete pomoći djeci, mladima i/ili odraslima da razviju svoju svjesnu pažnju

– svjesno razmotrite kako je prakticiranje mindfulnessa utjecalo na vas profesionalno i privatno

– uz mentorstvo i podršku isplanirate, implementirate i evaluirate malu inicijativu svjesnosti, ukoliko je prikladno, u svom obrazovnom okruženju

Sudjelovanjem u „Primjeni mindfulnessa u obrazovanju”, produbit ćete svoje razumijevanje mindfulnessa u obrazovanju. Biti ćete svjesniji učitelj i biti ćete spremni potaknuti i podržati svoje učenike, studente, klijente i/ili kolege da budu svjesniji kroz svoj primjer, kroz poučavanje i kroz učenje koje ćete vi voditi.

Sudjelovanje u „Primjeni mindfulnessa u obrazovanju” međutim, ne rezultira stjecanjem učiteljske kvalifikacije priznate od bilo kojeg obrazovnog tijela te po završetku nećete biti kvalificirani za podučavanje bilo kojeg specifičnog tečaja mindfulnessa. 

Više o svakom pojedinom koraku ove nove edukacije, pronađite na linkovima:

  1. korak – 8-tjedni tečaj mindfulnessa za svakodnevni život (MBLC) ili edukacija “Being Present”
  2. korak – Mindfulness u obrazovanju- seminari
  3. korak – Mentorski program: osvrt na utjecaj vlastite mindfulness prakse ili implementacija male mindfulness intervencije